Opieka długoterminowa

Zakład Opiekuńczoleczniczy (ZOL) Nordmedic w Gardnie Wielkiej zajmuje się stacjonarną opieką długoterminową. Powstał, aby zapewnić naszym Pacjentom skuteczne leczenie w otoczeniu wyjątkowej przyrody. Zapewniamy profesjonalną, kompleksową opiekę medyczną, właściwą pielęgnację i efektywną rehabilitację.

Dbając o sferę psychiczną, organizujemy terapię zajęciową, umożliwiamy nieograniczony kontakt z bliskimi oraz zapewniamy dostępność posług kapłańskich. Ośrodek jest położony na linii brzegowej Jeziora Gardno, w otulinie Narodowego Parku Słowińskiego, ok. 20 km od Słupska. Od lat jesteśmy partnerem Narodowego Funduszu Zdrowia.

Zasady przyjęcia do ZOL

Pacjent lub osoba reprezentująca powinien przedłożyć:

  1. wniosek pacjenta o przyjęcie do ZOL,
  2. skierowanie lekarskie do pobytu w ZOL,
  3. zaświadczenie lekarskie,
  4. wywiad pielęgniarski,
  5. karta kwalifikacji pacjenta do objęcia pielęgniarską opieką długoterminową,
  6. ksero ostatniej decyzji dokumentów o przyznanym świadczeniu rentowym bądź emerytalnym.

Ośrodek od 2012 r. co roku przechodził szczegółowy audyt przeprowadzany przez firmę DEKRA Certyfikacja w zakresie normy ISO 9001:2008. Od roku 2018 posiadamy certyfikat w zakresie normy ISO 9001:2015.

Zakład Opiekuńczo-Leczniczy Nordmedic

Nasz Ośrodek jest w pełni przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nasze pokoje są w większości jedno- i dwuosobowe. Posiadamy pełne wyposażenie medyczne i rehabilitacyjne potrzebne do realizacji misji ZOL. Dostęp osób z zewnątrz jest ściśle kontrolowany, a prawa Pacjenta są w pełni przestrzegane.

Wyposażenie/Rehabilitacja

Wieloprofilowa rehabilitacja i kompleksowe usprawnianie pacjenta traktowane są w naszym Ośrodku priorytetowo. Codzienne wyzwania zespołu rehabilitacji to poprawa wydolności ruchowej oraz krążeniowo-oddechowej, walka z bólem, pionizowanie pacjentów leżących, ograniczanie przykurczów, mobilizacje stawów i inne.

Opieka lekarska i pielęgniarska

Podstawową opiekę lekarską sprawują lekarze neurolodzy. Ponadto Pacjenci pozostają w ciągłej obserwacji specjalistów chorób wewnętrznych, anestezjologii i psychiatrii. Praca zespołu nadzorowana jest przez doświadczoną pielęgniarkę oddziałową i kierownika ds. medycznych. Zadania zespołu obejmują profilaktykę przeciwodleżynową, iniekcje, kroplówki, obsługę urządzeń medycznych, żywienie dojelitowe, zmianę opatrunków, cewnikowanie, toaletę, mobilizację czynnościową, kontakt z bliskimi oraz wiele innych.

Dieta

Żywieniem w Ośrodku zajmuje się wyspecjalizowana firma cateringowa, przygotowująca pożywienie zgodnie z zaleceniami lekarskimi, dostosowane indywidualnie do potrzeb każdego pacjenta. Zapewniamy trzy posiłki dziennie, serwowane w stołówce lub do pokoju. O każdej porze dostępne są dodatkowe przekąski i napoje.

Podopieczni wymagający odżywiania dojelitowego i pozajelitowego

Pacjenci wymagający pomocy w karmieniu są pod stałą opieką personelu pomocniczego. Pacjenci wymagający odżywiania dojelitowego i pozajelitowego otrzymują odpowiednią dietę przemysłową , pozostając pod ścisłą opieką naszego doświadczonego Zespołu Żywieniowego. Nasze procedury w tym zakresie spełniają wszelkie zalecenia Polskiego Towarzystwa Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN) – największego i najstarszego Polskiego Towarzystwa zajmującego się tematyką leczenia żywieniowego, żywienia klinicznego i metabolizmu.

Nullam auctor eleifend augue, non vulputate est facilisis a. Suspendisse potenti. Donec auctor luctus ante vitae volutpat. Vestibulum ornare enim ligula, eu sodales ante rutrum at. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia curae.

Dokumenty do pobrania

Najczęściej zadawane pytania

Tutaj znajdziesz najczęściej pojawiające się pytania zadawane przez Pacjentów i ich rodziny wraz z informacjami.

Jeśli nie znajdziesz wśród nich odpowiedzi na Twoje pytanie, skontaktuj się z nami. Z chęcią pomożemy!

Zasady przyjęcia do Zakładu Opiekuńczo-leczniczego Nordmedic w Gardnie Wielkiej. Miejsca współfinansowane przez NFZ podlegają systemowi kolejek.
W ramach wolnych miejsc pacjent może być przyjęty do Ośrodka natychmiast. Pacjent jest kwalifikowany do pobytu w Ośrodku na podstawie dostarczonych dokumentów. Wzory dokumentów można uzyskać u każdego lekarza prowadzącego pacjenta lub pobrać z zakładki.

Tak, pacjenci ubiegający się o pobyt prywatny nie podlegają systemowi kolejek NFZ, a szczegółowe informacje dotyczące ich pobytu i wysokość odpłatności można uzyskać kontaktując się z Kierownikiem Medycznym Ośrodka.

Pacjent może rozpocząć pobyt w Ośrodku po podpisaniu wszystkich wymaganych dokumentów. W zastępstwie pacjenta podpis może złożyć osoba upoważniona. Ze względów bezpieczeństwa termin składania dokumentów bezpośrednio w ośrodku musi być ściśle uzgodniony z Kierownikiem Medycznym.
Lista niezbędnych dokumentów:
1. wniosek pacjenta o przyjęcie do ZOL,
2. skierowanie lekarskie do pobytu w ZOL,
3. zaświadczenie lekarskie,
4. wywiad pielęgniarski,
5. karta kwalifikacji pacjenta do objęcia pielęgniarską opieką długoterminową,
6. ksero ostatniej decyzji dokumentów o przyznanym świadczeniu rentowym bądź emerytalnym.

Występują cztery przeciwskazania:
1. stany chorobowe wymagające wentylacji mechanicznej,
2. choroba nowotworowa,
3. zaburzenia i choroby psychiczne,
4. uzależnienie od alkoholu lub środków psychoaktywnych.

Pacjent przebywa w oddziale opiekuńczo-leczniczym do momentu poprawy stanu zdrowia na tyle, że może funkcjonować w domu samodzielnie bądź z niewielką pomocą osób bliskich. W każdej chwili rodzina może wypisać pacjenta na własne życzenie.
Zakład opiekuńczo-leczniczy nie jest tożsamy z domem pomocy społecznej (DPS). Należy również mieć na uwadze, iż pacjenci ze schorzeniami neurologicznymi przyjmowani z oddziałów szpitalnych są po weryfikacji lekarzy rehabilitacji.

Są to w zdecydowanej większości chorzy w stanach ciężkich: pacjenci leżący, po różnego typu udarach mózgu, złamaniach, powikłaniach związanych z takimi chorobami jak cukrzyca, choroba nadciśnieniowa, miażdżyca, chorzy z zaburzeniami neurologicznymi, demencją – ludzie, którzy ze względu na bardzo duży deficyt samoopieki wymagają całodobowego dozoru lekarskiego, wsparcia pielęgniarek i opiekunek oraz rehabilitacji.

Kierując się jednak dobrem naszych pacjentów odwiedziny możliwe są po wcześniejszym ustaleniu z Kierownikiem Medycznym.

Masz więcej pytań?

Napisz do nas

    lub zadzwoń

    +48 59 846 32 00

    Zakład Opiekuńczo – Leczniczy

    Pl. Wolności 1 | 76-213 Gardna Wielka

    Kontakt w sprawie informacji dotyczącej przyjęcia Pacjenta i ustalenia warunków przyjęcia:

    Mgr Teresa Cieślak – Kierownik ds. Medycznych

    Jak dojadę?