Close

Czy rolowanie coś daje? Czy warto ćwiczyć z rollerem?

  • Home
  •  / 
  • Bez kategorii
  •  / 
  • Czy rolowanie coś daje? Czy warto ćwiczyć z rollerem?

Czy rolowanie coś daje? Czy warto ćwiczyć z rollerem?

Rollery, czyli wałki do masowania ciała, zyskują coraz większą popularność. Czy warto zdecydować się na taki zakup? Na czym polega masaż? Jakich korzyści możemy spodziewać się po rolowaniu ciała? Poniżej najistotniejsze informacje. Zachęcamy do lektury! 

Czym jest rolowanie? 

Rolowanie tkanek można nazwać automasażem z wykorzystaniem specjalnego wałka (rollera). Jest to metoda głębokiego masowania mięśni, a także tkanki zwanej powięzią. Podczas sesji wytwarzamy rollerem nacisk na dany fragment ciała, a następnie wykonujemy ruch ‒ tak, aby wałek się przetaczał. Jeśli mamy wątpliwości co do sposobu rolowania, doboru wałka, obszarów, które można masować, skonsultujmy się ze specjalistą. 

Jakich części ciała nie rolujemy? 

Aby rolowanie przyniosło oczekiwane efekty, musi być wykonane w prawidłowy sposób. Przede wszystkim masujemy wyłącznie tkanki miękkie. Sesja z rollerem będzie dobrym rozwiązaniem w przypadku brzucha, nóg czy pośladków. Nie rolujemy kości, kręgosłupa, żeber, stawów, siniaków, krwiaków. Masaż jest też wysoce odradzany w przypadku świeżych urazów, złamań. 

Rolowanie ‒ zalety 

Jakie zalety przynosi rolowanie ciała? Wymienić tutaj możemy takie plusy, jak: 

  • redukcja dolegliwości bólowych
  • działanie relaksacyjne i minimalizacja stresu 
  • doskonałe uzupełnienie treningu 
  • rozluźnienie napiętych mięśni 
  • odżywienie tkanek  
  • ujędrnienie i zwiększenie jędrności skóry, zmniejszenie cellulitu
  • zwiększenie elastyczności (regularne rolowanie sprawia, że powięź staje się bardziej elastyczna, to natomiast zapobiega dolegliwościom bólowym i zmniejsza ryzyko  kontuzji).

Rolowanie ‒ dla kogo?

Kto w szczególności powinien pomyśleć o rolowaniu? Jest to dobre rozwiązanie dla osób trenujących. Masaż warto wykonać zarówno przed jak i po treningu. Roller przed ćwiczeniami to sposób, by przygotować ciało do wysiłku. Masaż po zakończeniu aktywności fizycznej przyspieszy natomiast proces regeneracji mięśni i zminimalizuje ryzyko kontuzji. 

To oczywiście nie koniec. O rolowaniu powinny pomyśleć też osoby zmagające się z bólem mięśni, barków, ramion, a także z wadami postawy (rolowanie umożliwia rozbijanie punktów spustowych, powstałych na skutek złej postawy ciała). Sesje z rollerem sa też dobrą opcją dla osób, które prowadzą siedzący tryb życia. 

Kilka słów na koniec 

Masaż rollerem to sposób na redukcję dolegliwości bólowych oraz nadmiernego napięcia mięśniowego. To również sposób na ujędrnienie skóry, walkę z cellulitem, a także minimalizację stresu. Pamiętajmy jednak, że masaż musi być wykonany w prawidłowy sposób, z użyciem rollera o odpowiedniej twardości.