Szereg gier pozwala dopasować program terapii do indywidualnych możliwości i potrzeb pacjentów:
ArmTutor to system, który składa się z ergonomicznej opaski na rękę, łatwych i wygodnych w użytkowaniu klamr z wbudowanymi czujnikami pozycji i prędkości, które precyzyjnie odtwarzają ruch całej ręki, oraz oprogramowania.
Pozwala na szereg ustawień funkcji biomechanicznych: prędkości, pasywnego i aktywnego zasięgu ruchu oraz jego analizy. Terapia bazuje na wykonywaniu kontrolowanych ćwiczeń rehabilitacyjnych w dostosowanym do pacjenta stopniu trudności, zapewniając wizualny feedback w czasie rzeczywistym.
Terapia oparta na grach zachęca pacjenta do poprawiania swoich wyników. Gry przygotowano z myślą o pacjentach neurologicznych i ortopedycznych.
System umożliwia ocenę zaburzeń funkcji ręki. Terapeuta może wybrać i dostosować grę oraz poziom trudności do zaburzeń występujących u pacjenta. Gra może być też automatycznie kontrolowana przez komputer, gdy ćwiczenia wykonywane przez pacjenta prowadzą do poprawy zakresu ruchów.
Pacjent otrzymuje ruchowy, wizualny oraz dźwiękowy biofeedback, co uczy go rozumieć, planować oraz prowadzić ruchy ręki tak, aby prawidłowo wykonać ćwiczenie.