Opieka długoterminowa

Zakład Opiekuńczoleczniczy (ZOL) Nordmedic w Gardnie Wielkiej zajmuje się stacjonarną opieką długoterminową. Powstał, aby zapewnić naszym Pacjentom skuteczne leczenie w otoczeniu wyjątkowej przyrody. Zapewniamy profesjonalną, kompleksową opiekę medyczną, właściwą pielęgnację i efektywną rehabilitację.

Dbając o sferę psychiczną, organizujemy terapię zajęciową, umożliwiamy nieograniczony kontakt z bliskimi oraz zapewniamy dostępność posług kapłańskich. Ośrodek jest położony na linii brzegowej Jeziora Gardno, w otulinie Narodowego Parku Słowińskiego, ok. 20 km od Słupska. Od lat jesteśmy partnerem Narodowego Funduszu Zdrowia.

Zasady przyjęcia do ZOL

Pacjent lub osoba reprezentująca powinien przedłożyć:

  1. wniosek pacjenta o przyjęcie do ZOL,
  2. skierowanie lekarskie do pobytu w ZOL,
  3. zaświadczenie lekarskie,
  4. wywiad pielęgniarski,
  5. karta kwalifikacji pacjenta do objęcia pielęgniarską opieką długoterminową,
  6. ksero ostatniej decyzji dokumentów o przyznanym świadczeniu rentowym bądź emerytalnym.

Ośrodek od 2012 r. co roku przechodził szczegółowy audyt – Certyfikacja w zakresie normy ISO 9001:2008. Od roku 2018 posiadamy certyfikat w zakresie normy ISO 9001:2015.

Numer konta bankowego dla opłat za pobyt pacjentów w ZOL:

  • Bank ING – 30105017641000009081367659

Zakład Opiekuńczo-Leczniczy Nordmedic

Nasz Ośrodek jest w pełni przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nasze pokoje są w większości jedno- i dwuosobowe. Posiadamy pełne wyposażenie medyczne i rehabilitacyjne potrzebne do realizacji misji ZOL. Dostęp osób z zewnątrz jest ściśle kontrolowany, a prawa Pacjenta są w pełni przestrzegane.

Wyposażenie/Rehabilitacja

Wieloprofilowa rehabilitacja i kompleksowe usprawnianie pacjenta traktowane są w naszym Ośrodku priorytetowo. Codzienne wyzwania zespołu rehabilitacji to poprawa wydolności ruchowej oraz krążeniowo-oddechowej, walka z bólem, pionizowanie pacjentów leżących, ograniczanie przykurczów, mobilizacje stawów i inne.

Opieka lekarska i pielęgniarska

Podstawową opiekę lekarską sprawują lekarze neurolodzy. Ponadto Pacjenci pozostają w ciągłej obserwacji specjalistów chorób wewnętrznych, anestezjologii i psychiatrii. Praca zespołu nadzorowana jest przez doświadczoną pielęgniarkę oddziałową i kierownika ds. medycznych. Zadania zespołu obejmują profilaktykę przeciwodleżynową, iniekcje, kroplówki, obsługę urządzeń medycznych, żywienie dojelitowe, zmianę opatrunków, cewnikowanie, toaletę, mobilizację czynnościową, kontakt z bliskimi oraz wiele innych.

Dieta

Żywieniem w Ośrodku zajmuje się wyspecjalizowana firma cateringowa, przygotowująca pożywienie zgodnie z zaleceniami lekarskimi, dostosowane indywidualnie do potrzeb każdego pacjenta. Zapewniamy trzy posiłki dziennie, serwowane w stołówce lub do pokoju. O każdej porze dostępne są dodatkowe przekąski i napoje.

Podopieczni wymagający odżywiania dojelitowego i pozajelitowego

Pacjenci wymagający pomocy w karmieniu są pod stałą opieką personelu pomocniczego. Pacjenci wymagający odżywiania dojelitowego i pozajelitowego otrzymują odpowiednią dietę przemysłową , pozostając pod ścisłą opieką naszego doświadczonego Zespołu Żywieniowego. Nasze procedury w tym zakresie spełniają wszelkie zalecenia Polskiego Towarzystwa Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN) – największego i najstarszego Polskiego Towarzystwa zajmującego się tematyką leczenia żywieniowego, żywienia klinicznego i metabolizmu.

Dokumenty do pobrania

Najczęściej zadawane pytania

Tutaj znajdziesz najczęściej pojawiające się pytania zadawane przez Pacjentów i ich rodziny wraz z informacjami.

Jeśli nie znajdziesz wśród nich odpowiedzi na Twoje pytanie, skontaktuj się z nami. Z chęcią pomożemy!

Zasady przyjęcia do Zakładu Opiekuńczo-leczniczego Nordmedic w Gardnie Wielkiej. Miejsca współfinansowane przez NFZ podlegają systemowi kolejek.
W ramach wolnych miejsc pacjent może być przyjęty do Ośrodka natychmiast. Pacjent jest kwalifikowany do pobytu w Ośrodku na podstawie dostarczonych dokumentów. Wzory dokumentów można uzyskać u każdego lekarza prowadzącego pacjenta lub pobrać z zakładki.

Tak, pacjenci ubiegający się o pobyt prywatny nie podlegają systemowi kolejek NFZ, a szczegółowe informacje dotyczące ich pobytu i wysokość odpłatności można uzyskać kontaktując się z Kierownikiem Medycznym Ośrodka.

Pacjent może rozpocząć pobyt w Ośrodku po podpisaniu wszystkich wymaganych dokumentów. W zastępstwie pacjenta podpis może złożyć osoba upoważniona. Ze względów bezpieczeństwa termin składania dokumentów bezpośrednio w ośrodku musi być ściśle uzgodniony z Kierownikiem Medycznym.
Lista niezbędnych dokumentów:
1. wniosek pacjenta o przyjęcie do ZOL,
2. skierowanie lekarskie do pobytu w ZOL,
3. zaświadczenie lekarskie,
4. wywiad pielęgniarski,
5. karta kwalifikacji pacjenta do objęcia pielęgniarską opieką długoterminową,
6. ksero ostatniej decyzji dokumentów o przyznanym świadczeniu rentowym bądź emerytalnym.

Występują cztery przeciwskazania:
1. stany chorobowe wymagające wentylacji mechanicznej,
2. choroba nowotworowa,
3. zaburzenia i choroby psychiczne,
4. uzależnienie od alkoholu lub środków psychoaktywnych.

Pacjent przebywa w oddziale opiekuńczo-leczniczym do momentu poprawy stanu zdrowia na tyle, że może funkcjonować w domu samodzielnie bądź z niewielką pomocą osób bliskich. W każdej chwili rodzina może wypisać pacjenta na własne życzenie.
Zakład opiekuńczo-leczniczy nie jest tożsamy z domem pomocy społecznej (DPS). Należy również mieć na uwadze, iż pacjenci ze schorzeniami neurologicznymi przyjmowani z oddziałów szpitalnych są po weryfikacji lekarzy rehabilitacji.

Są to w zdecydowanej większości chorzy w stanach ciężkich: pacjenci leżący, po różnego typu udarach mózgu, złamaniach, powikłaniach związanych z takimi chorobami jak cukrzyca, choroba nadciśnieniowa, miażdżyca, chorzy z zaburzeniami neurologicznymi, demencją – ludzie, którzy ze względu na bardzo duży deficyt samoopieki wymagają całodobowego dozoru lekarskiego, wsparcia pielęgniarek i opiekunek oraz rehabilitacji.

Kierując się jednak dobrem naszych pacjentów odwiedziny możliwe są po wcześniejszym ustaleniu z Kierownikiem Medycznym.

Płatności za pobyt pacjenta można dokonywać na konto ZOL w Banku ING
Numer konta: 30105017641000009081367659

Masz więcej pytań?

Napisz do nas

    lub zadzwoń

    +48 59 846 32 00

    Zakład Opiekuńczo – Leczniczy

    Pl. Wolności 1 | 76-213 Gardna Wielka

    Kontakt w sprawie informacji dotyczącej przyjęcia Pacjenta i ustalenia warunków przyjęcia:

    Mgr Teresa Cieślak – Kierownik ds. Medycznych

    Jak dojadę?